سوله سازی نیشابور

نوع سوله و کیفیت مواد مورد نیاز بسته به هدف ساخت شما می تواند بسیار متفاوت باشد. ذخیره سازی و حفاظت کافی برای مراقبت و نگهداری از دارایی های شما بسیار مهم است.

ابعاد و قدرت مورد نیاز به سطح امنیتی مورد نیاز شما بستگی دارد. سوله سازی در واقع یک روش جدید در ساخت و ساز ساختمان است که برای انواع ساختمان ها کاربرد فراوانی دارد. ستون های فولادی به عنوان عنصر اصلی باربر عمل می کنند و بخش اصلی ساختمان را تشکیل می دهند.

مزایای سوله های فولادی
این سازه های فولادی در بخش های صنعتی و غیر صنعتی کاربرد فراوانی دارند. مزایا و ساختار آن باعث شکل گیری چنین اپلیکیشن هایی شده است. در زیر به برخی از مزایای ساخت سوله فلزی اشاره شده است.

سوله های فولادی برای ساخت انواع ساختمان ها اعم از یک طبقه و چند طبقه مناسب هستند.

 

روند ساخت و ساز سریع و آسان: ساخت ساختمان ها با سوله های فلزی طول فرآیند ساخت و ساز را بسیار کوتاه می کند. زیرا تمامی قطعات در کارخانه سوله تولید می شوند و فقط قطعات در محل مورد نظر مونتاژ می شوند. در نتیجه در زمان صرفه جویی خواهید کرد.

دوام و طول عمر: از آنجایی که سوله های فلزی عموماً از فولاد ساخته می شوند، ماندگاری بالایی دارند و از استحکام بسیار بالایی برخوردارند. این سازه ها در معرض انواع بادهای شدید، برف و باران، زلزله و … هستند. برای استفاده در تمام شرایط آب و هوایی مناسب است زیرا در برابر عوامل بسیار مقاوم است.

هزینه مقرون به صرفه: اگر می خواهید ساختمان یا سالن مورد نظر خود را با استفاده از روش های سنتی و مصالح بتنی بسازید، بسیار زمان بر و از همه مهمتر هزینه بر خواهد بود. .
یکی از نقاط قوت این سازه ها مقرون به صرفه بودن آنهاست. شما با کمترین مصالح، مقاوم ترین ساختمان را خواهید ساخت و به سادگی می توان گفت سوله های فلزی جایگزینی اقتصادی برای ساختمان های بتنی هستند.

انواع سوله

انواع سوله فلزی
کلبه سبک یا قوسی شکل
سوله دال یا تیر سنگین
کلبه یو بی ام
کلبه دست دوم
سوله های سبک که سوله های خرپایی نیز نامیده می شوند دارای مهندسی بسیار دقیق و دقیقی هستند که توسط مهندسان و نرم افزارهای ویژه طراحی شده اند. این سوله ها به دلیل استفاده از فولاد کمتر در ساخت آنها به سوله های ارزان نیز معروف هستند.

ساخت این نوع سوله برای همه افراد نیست و تنها سوله سازان با تجربه و ماهر می توانند این کار را انجام دهند. انواع جرثقیل های سقفی با تناژ بالا قابل نصب و استفاده در این سوله ها می باشد.

پادگان های سنگین ساخته شده از تیر آهن به عنوان قدیمی ترین نوع پادگان شناخته می شوند. این نوع سازه از ستون های فولادی سنگین برای ایجاد استحکام بیشتر استفاده می کند و بنابراین گران ترین نوع سوله فلزی نیز می باشد.

مهم ترین اجزای سوله

سوله های یو بی ام یکی از جدیدترین روش های ساخت سوله در سال های اخیر توسط کارخانه های سوله در ایران می باشد. در این نوع سوله ها به جای فولاد از ورق گالوانیزه استفاده می شود. ورق های برش خورده در هنگام برش در دستگاه های مخصوص به هم دوخته می شوند تا شکل دلخواه ایجاد شود.

این کلبه ها به صورت طاق و تونل ساخته می شدند. از آنجایی که در این نوع سازه ها ستون های فولادی وجود ندارد، هزینه های نهایی بسیار کمتر خواهد بود.

یکی از معایب این نوع سوله این است که نمی توان از آن برای محیط هایی مانند مرغداری و دامداری استفاده کرد.

آخرین کلمه
آشیانه های فلزی از مواد سازگار با محیط زیست، نصب آسان و مفید ساخته شده اند و از همه مهمتر زمان ساخت و تخریب کمترین تاثیر را بر محیط زیست می گذارد. با استفاده از آشیانه های فلزی می توانید ضایعات و هزینه های مواد را کاهش دهید. شما می توانید از این نوع سازه ها برای ساخت انواع ساختمان ها در بخش های مختلف استفاده کنید.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *